Românul își dorește mașini la mâna a doua ieftine, din Germania, dacă se poate.
Suma de 200 de euro înseamnă aproape 1.000 de lei. Este o sumă cu care poți să cumperi un aragaz sau o mașină de spalat, sau chiar un smartphone cu specificații acceptabile. Plecând de la această sumă, și bazându-ne pe mitul mașinilor ieftine și bune aduse din Germania, am dat o căutare pe site-ul mobile.de pentru a vedea care sunt ofertele.
Spre surprinderea multora există câteva mașini care se vând la acest preț. Desigur, starea mașinilor este cel puțin discutabilă, însă nu trebuie să ne facem griji pentru că mașina ar putea avea ”vicii ascunde”, asta pentru că defectele sunt toate la vedere. Probabil, proprietarii vor să scape cu (aproape) orice preț de ele și nu se feresc să menționeze numărul real de km și nici să arate poze cu zgârieturi sau pete de rugină.
1.Ford KA – 190 de euro
Are motor pe benzină cu o capacitate de 1.299 cm3, 60 de CP (44 kW) și 140.293 km la bord. Având în vedere că mașina pare a fi într-un parc auto, și se află pe roțile ei, presupunem că este funcțională.
2.Opel Astra – 195 de euro
Iubitorii de mașini nemțești diesel break au la dispoziție acest Opel Asta fabricat în 2002. Mașina are 300.000 de km la bord.
3. Opel Corsa – 200 de euro
Încă o mașină de la Opel în lista noastră. Acest exemplar Corsa a fost înmatriculat prima dată în anul 2000, are motor de 1,2 litri pe benzină care produce 65 de CP (48 kW). Kilometrajul arată în prezent 171.975 km.
4. Ford Fiesta – 199 de euro
Acest Ford Fiesta a fost înmatriculat pentru prima dată în anul 2003, are motor pe benzină care produce 60 de CP, iar până în prezent a parcurs 150.000 de km. Proprietarul menționează că mașina nu a trecut recent pe la ITP.
5. Volkswagen Polo – 200 de euro
Acest Volkswagen Polo fabricat în anul 200 nu ar sta prea mult pe piață dacă ar fi în România. Pentru 200 de euro clientul primește o mașină cu motor 1,4 litri pe benzină care produce 60 de CP, și care a ajuns la 239.405 km.
Bineînțeles că nu recomandăm cumpărarea unei mașini la mâna a doua care costă atât de puțin. Chiar dacă o mașină pare în regulă, la o verificare vizuală, și are un preț mai mult decât tentant, siguranța ar trebui să fie primul criteriu de care ar trebui să se țină cont, iar o mașină care a trecut de 100.000 de km ar putea avea ceva probleme.